På snedden i dirty South

 
Åh, Skåne, I'll miss you.
Allt ditt white trash, diftonger, multikulti, rullande ärrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, stockholmare i exil, billighet i all vänlighet och så vidare.

Fixade mitt nya pass idag.
På fotot ser det ut som om jag blivit slagen rätt i ansiktet.
Kul att det där komma hänga efter mig i 10 år.
Underbart.

Synfelsironi.
"Men kan du inte titta in i kameran, du tittar inte i kameran?"

Ursäkta, rara du, men jag kan inte se min egen hand framför mig om brillorna är av och jag har en dålig dag och HUR FAN SKA JAG SE EN KAMERA SOM ÄR 1 MILLIMETER STOR 5 METER BORT.
Och sen ler vi lite.

Satt i väntrummet drygt 2 timmar och tålamodet var slut efter 2 minuter. Började se mig omkring och studera urvalet av folk som befann sig i samma situation. Lantisfamiljen med tjockmamma, tjockpappa, två rultiga barn i för korta jeans och Foppatofflor. Förbannad kvinna i slöja som skrek på minst 14 barn som sprang omkring överallt, låg under bänkarna och uppe på borden, kastade gratistidningar som pappersplan och slog i luften mot dörren in till passkontoret så fort den öppnades. Två snobbpensionärer från norra delarna av stan som beklagade sig högljutt över hur polisens system påminde dem om köerna för matutdelning i "SOVJETTET!!! Jajamäääään, DAÄUR FECK DOM VENTA PAU MAUDEN I TIMMAVIS!!!!!!! VI HAR VATT HÄUR I TREIJ TIMMAR, VA, TREIJ TIMMAR HÖER NI!!!!". Vem fan hörde inte? Gubbjävel. Och sedan när, NÄR, har ni två varit Sovjet?
Plus några allergiker som kliade ögon, snöt sig, kliade armar, harklade slem och annat som inte borde göra mig illa till mods, men inte är något vidare att sitta och betrakta i längre perioder. Fler folk med Foppatofflor, danskar som bräkte, Ullaredfantaster i illasittande byxdresser. 15åriga kickerstjejer i vita jeans, neonrosa troskanter och deras skrikröster, spända Serbkillen med blonderade svenska flickvännen och hennes lilla fejkväska från Thailand.

Kallpratet.

"Huer lenge har due suddit häer..."
"Kanske en halvtimme"
"Sajjår du de..."
"Mm..."
"Skau due åga ti utlannet?"
"Ja, till Halland"
Trackback
RSS 2.0