I had a Catholic girlfriend, but she wouldn't, uh, share loving

När jag vaknat och fått i mig lite frukost sätter jag mig oftast för att bläddra genom morgonens nyhetsflöde. Det är alltid roligt att blanda högt och lågt, så först går jag på det riktigt tunga artilleriet; DN, DI, SVD, Sydsvenskan och typ HD. Ibland HD. Det är en mesig tidning som gillar att slå sig själv för bröstet lite för mycket, men de är lokala, så vafan ska man göra? Sedan skumläser jag Aftonbladet och Expressen för att bedöva världssamvetet med b-kändisars triviala problem, sextips, bantningsråd och olika sorters folk med den gemensamma nämnaren att de ÄLSKAR ATT GRÅTA UT OCH TALA UT mot betalning.
 
Om någon hade gett mig 5000 kalla hade jag också gråtit ut, alternativt talat ut, fast jag är tämligen ointressant i sammanhanget eftersom jag;
a) inte blev sexuellt utnyttjad som barn
b) inte har plastbröst som sprack när jag skrattade för hårt
c) inte har varit involverad i en taskig otrohetsaffär som rullades upp inför offentlig publik
d) inte har några kända föräldrar
e) inte är tillräckligt fet för en tjockchock
 
Så, det är ingen idé, C.
Ingen idé alls.
 
Vi tar oss en titt på en del av dagens slask, tycker jag.
 
1. Vem är denna kvinna?
 
 
Min spontana tanke var att Puma Swedes mamma befann sig i rampljuset för att gråta ut om att hennes dotter tar saker långt ner i halsen och att det inte ens är facklor eller något annat som småbarn hade tyckt om, men nej.
No relation.
 
TV3 raggade upp denna italienska donna, Michela Castellari, till realityserien "Småstadsdrottningar". För att få kalla sig småstadsdrottning ska man tidigare ha deltagit i någon slags dokusåpa, typ "Ensam mamma söker", där barn som inte ens slutat använda blöja ska vara med och bestämma vem mamma ska dejta, alternativt att man är kvinna, bor i en småstad och har en "färgstark" personlighet. Som alla vet är färgstark personlighet ett lite finare epitet för någon som är ganska så bitchig, men har ett hjärta av guld (enligt vänner som är rädda för att säga något annat).
 
Castellari öppnade detta hjärta av guld för Expressen för att dela med sig av sina erfarenheter kring att träffa män på nätet (tips?), med tillägget att hon var trettiosex år vid sitt första ONS. "Michela pendlar mellan att vara pryd och frigjord och säger att det får hon skylla på sin katolska bakgrund". Det är ganska synd att folk känner att de måste skylla väluppfostrat beteende på religiösa fenomen, but anywho. Hon räddar ändå artikeln med lite total blonderingsförvirring: "Egentligen tycker jag inte om uttrycket "one-night-stand", känns bättre att säga 'kärlek för en natt'. Det är ju vad det handlar om".
 
Kärlek för en natt...
Vad är det här?
70-talet ringde och vill ha tillbaka sin oskyldighet.
ONS är inget annat än köttsliga lustar, för lite kläder, för lite spärrar, för mycket sprit, för lite preventivmedel, för många barn med separerade föräldrar.
 
Om du tycker att det var lite kämpigt att ta till dig ovanstående rekommenderar jag: http://sv.wikipedia.org/wiki/sarkasm
 
2.
 
Anja P och hennes girlfriend fick en son förra sommaren. Anja var frustrerad och arg under förlossningen.
Är detta mer intressant för att hon är kvinna och kände sig som män brukar göra när de ser sin tjej/fru plågas under förlossningen? Varför haffar inte tidningen valfri man utanför BB vid ett sjukhus och frågar hur fan det känns? Har du inte lust att kasta ut en pall genom fönstret? Är du INTE MAN?
 
"Man kan inte göra någonting. Du bara står där och baddar. Okej, "jag finns här".
Jag stod och såg hur jag skulle kasta en pall ut genom fönsterrutan. Jag var så frustrerad!"
 
Halleda....
 
3.
Your beautiful dark twisted fantasy?
 
Det är svårt att undvika familjen Kardashian eftersom de är precis överallt. Hela tiden. Och är hur många helst. Men nu är Kim ledsen. Har gråtit i flera månader. TROTS att hon har legat med Kanye West OCH väntar hans barn. Det måste vara svårt att försöka skilja sig från en apliknande basketspelare samtidigt som man ska hjälpa sina systrar med brasiliansk vaxning var femte vecka. Hårt liv. Hårt, hårt liv. Ur yrkessynpunkt blir jag såklart orolig över Kims salthalter i blodet då hon gråter så förfärligt mycket. 1000 ml dropp med natriumtillsats on the go?
 
 /
 
Och samtidigt brakar ekonomier ihop i Europa, Annie Lööf gör bort sig teve minst två gånger i veckan och jag väntar på nästa GTA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0