I know it's easy to have me / But I have seen some things that I cannot even tell to my family pictures / And I'm full of fictions and fucking addictions and I miss my mother/

 
 2006
 
"Men jag kan vara rädd för mörkret. Och sover ibland med lampan tänd. Man kan kanske vara nitton, fast känna sig mycket yngre. Mycket mer i behov av nattklapp och nattpuss och täcket uppdraget till hakan. Och jag minns hur pappa drog ner persiennerna i mitt rum, och hur mamma vadade genom mitt hav av skolböcker och centilongkläder och kramade mig mot sin skjortklänning och jag var aldrig någonsin rädd för någonting.
Jag hade världen i en ask. Jag sparade den. Ägde den. Kröp ner i sängen med trygga känslor.
Med skrubbsår och blodigt tandkött. Med föräldrar som andades i rummet bredvid"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0